13. Robokup državno natjecanje 2020.
Autor: Petar Dobrić, 10. 2. 2020.
Učenici Luka Đerzić, Andro Petričević i Josip Došen ostvarili su izvrstan rezultat osvojivši 3. mjesto u kategoriji Izrada konstrukcije i programiranje autonomnog robotskog vozila na državnom ekipnom natjecanju Robokupa.
Mentor: Petar Dobrić, prof.
Čestitke učenicima na odličnom uspjehu i osvojenom trećem mjestu na državnom robotičkom natjecanju koje je okupilo 21. ekipu iz Hrvatske i BIH sa više od 120 natjecatelja i mentora.
Robokup je najstarije ekipno natjecanje učenika viših razreda osnovnih škola u elementarnoj robotici. Ovogodišnji Robokup je održan od 24. do 26. siječnja 2020. u hotelu Matija Gubec u Stubičkim Toplicama, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture (HZTK) i Hrvatskog robotičkog saveza (HRS).
Tročlane ekipe rješavale su zadatke iz elementarne robotike u tri kategorije:
Prvi zadatak - Izrada strujnih krugova:
1. a) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, kućište s dvije AA baterije napona (U=1,5 V), dva mikroprekidača, crvenu i zelenu svjetleću diodu i vodiče.
1. b) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, dva kućišta s jednom AA baterijom napona (U=1,5 V), mikroprekidač, izmjenični prekidač i vodiče.
Drugi zadatak - Izrada modela automatizirane ulične rasvjete:
2. a) Na eksperimentalnu pločicu postavite dvije svjetleće diode (LED), otpornike, tipkalo i fotootpornik. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za rad modela ulične rasvjete koji se sastoji od svjetlećih dioda i fotootpornika. Bijela svjetleća dioda predstavlja uličnu rasvjetu, a žuta upozoravajuće trepereće svjetlo. Žuta svjetleća dioda konstantno treperi istim ritmom. Bijela svjetleća dioda svijetli samo u uvjetima slabe rasvjete i definirana je radom fotootpornika. Program pokrećemo pritiskom na tipkalo. Interval treperenja upozoravajuće svjetleće diode odredite sami.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkalo, svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.), fotootpornik (1 kom.), otpornik (R =10 KOhma, 1 kom.) i vodiči.
2. b) Na eksperimentalnu pločicu postavite dva tipkala, dvije svjetleće diode (LED) i otpornike. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za brojanje impulsa. Program pokrećemo pritiskom na prvo tipkalo koje uključuje zelenu svjetleću dioda i signalizira početak brojanja impulsa. Mikrokontroler broji koliko puta je pritisnuto drugo tipkalo. Ponovnim pritiskom prvog tipkala, zelena kontrolna svjetleća dioda (LED) se isključi. Crvena svjetleća dioda se uključiti i isključiti onoliko puta koliko puta je bilo pritisnuto drugo tipkalo. Nakon toga uključi se zelena kontrolna svjetleća dioda i program ponovno broji impulse sa drugog tipkala.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkala (2 kom.), svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.) i vodiči.
Treći zadatak - Programiranje i podešavanje konstrukcije robotskog vozila:
3. a) Postavite robotsko vozilo u sredinu poligona za natjecanje te ga usmjerite u pravcu zadanog kraka staze. Pokrenite program. Vozilo mora prijeći sve poprečne crne linije te se u posljednjem polju okrenuti i vratiti u središnji, crni dio poligona. Nakon toga vozilo se zaustavlja. Ako vozilo izađe sa staze, uračunati će se broj prijeđenih poprečnih linija koje je vozilo prešlo prije izlaska sa staze. Mjerit se vrijeme potrebno za izvršavanje zadatka koje je limitirano na maksimalno 60 sekundi. Ako vozilo ne završi zadatak u cijelosti prije isteka 60 sekundi, računa se broj prijeđenih poprečnih linija do isteka vremena.
3. b) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Vozilo se okrene i vrati natrag na središnji dio poligona te se zaustavi. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
3. c) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Na posljednjoj zadanoj liniji postavljena je metalna pločica. Vozilo elektromagnetom podiže pločicu, okreće se i vraća natrag na središnji dio poligona te se zaustavlja i spušta metalnu pločicu. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
13. Robokup državno natjecanje 2020.
Autor: Petar Dobrić, 10. 2. 2020.
Učenici Luka Đerzić, Andro Petričević i Josip Došen ostvarili su izvrstan rezultat osvojivši 3. mjesto u kategoriji Izrada konstrukcije i programiranje autonomnog robotskog vozila na državnom ekipnom natjecanju Robokupa.
Mentor: Petar Dobrić, prof.
Čestitke učenicima na odličnom uspjehu i osvojenom trećem mjestu na državnom robotičkom natjecanju koje je okupilo 21. ekipu iz Hrvatske i BIH sa više od 120 natjecatelja i mentora.
Robokup je najstarije ekipno natjecanje učenika viših razreda osnovnih škola u elementarnoj robotici. Ovogodišnji Robokup je održan od 24. do 26. siječnja 2020. u hotelu Matija Gubec u Stubičkim Toplicama, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture (HZTK) i Hrvatskog robotičkog saveza (HRS).
Tročlane ekipe rješavale su zadatke iz elementarne robotike u tri kategorije:
Prvi zadatak - Izrada strujnih krugova:
1. a) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, kućište s dvije AA baterije napona (U=1,5 V), dva mikroprekidača, crvenu i zelenu svjetleću diodu i vodiče.
1. b) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, dva kućišta s jednom AA baterijom napona (U=1,5 V), mikroprekidač, izmjenični prekidač i vodiče.
Drugi zadatak - Izrada modela automatizirane ulične rasvjete:
2. a) Na eksperimentalnu pločicu postavite dvije svjetleće diode (LED), otpornike, tipkalo i fotootpornik. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za rad modela ulične rasvjete koji se sastoji od svjetlećih dioda i fotootpornika. Bijela svjetleća dioda predstavlja uličnu rasvjetu, a žuta upozoravajuće trepereće svjetlo. Žuta svjetleća dioda konstantno treperi istim ritmom. Bijela svjetleća dioda svijetli samo u uvjetima slabe rasvjete i definirana je radom fotootpornika. Program pokrećemo pritiskom na tipkalo. Interval treperenja upozoravajuće svjetleće diode odredite sami.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkalo, svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.), fotootpornik (1 kom.), otpornik (R =10 KOhma, 1 kom.) i vodiči.
2. b) Na eksperimentalnu pločicu postavite dva tipkala, dvije svjetleće diode (LED) i otpornike. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za brojanje impulsa. Program pokrećemo pritiskom na prvo tipkalo koje uključuje zelenu svjetleću dioda i signalizira početak brojanja impulsa. Mikrokontroler broji koliko puta je pritisnuto drugo tipkalo. Ponovnim pritiskom prvog tipkala, zelena kontrolna svjetleća dioda (LED) se isključi. Crvena svjetleća dioda se uključiti i isključiti onoliko puta koliko puta je bilo pritisnuto drugo tipkalo. Nakon toga uključi se zelena kontrolna svjetleća dioda i program ponovno broji impulse sa drugog tipkala.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkala (2 kom.), svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.) i vodiči.
Treći zadatak - Programiranje i podešavanje konstrukcije robotskog vozila:
3. a) Postavite robotsko vozilo u sredinu poligona za natjecanje te ga usmjerite u pravcu zadanog kraka staze. Pokrenite program. Vozilo mora prijeći sve poprečne crne linije te se u posljednjem polju okrenuti i vratiti u središnji, crni dio poligona. Nakon toga vozilo se zaustavlja. Ako vozilo izađe sa staze, uračunati će se broj prijeđenih poprečnih linija koje je vozilo prešlo prije izlaska sa staze. Mjerit se vrijeme potrebno za izvršavanje zadatka koje je limitirano na maksimalno 60 sekundi. Ako vozilo ne završi zadatak u cijelosti prije isteka 60 sekundi, računa se broj prijeđenih poprečnih linija do isteka vremena.
3. b) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Vozilo se okrene i vrati natrag na središnji dio poligona te se zaustavi. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
3. c) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Na posljednjoj zadanoj liniji postavljena je metalna pločica. Vozilo elektromagnetom podiže pločicu, okreće se i vraća natrag na središnji dio poligona te se zaustavlja i spušta metalnu pločicu. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
13. Robokup državno natjecanje 2020.
Autor: Petar Dobrić, 10. 2. 2020.
Učenici Luka Đerzić, Andro Petričević i Josip Došen ostvarili su izvrstan rezultat osvojivši 3. mjesto u kategoriji Izrada konstrukcije i programiranje autonomnog robotskog vozila na državnom ekipnom natjecanju Robokupa.
Mentor: Petar Dobrić, prof.
Čestitke učenicima na odličnom uspjehu i osvojenom trećem mjestu na državnom robotičkom natjecanju koje je okupilo 21. ekipu iz Hrvatske i BIH sa više od 120 natjecatelja i mentora.
Robokup je najstarije ekipno natjecanje učenika viših razreda osnovnih škola u elementarnoj robotici. Ovogodišnji Robokup je održan od 24. do 26. siječnja 2020. u hotelu Matija Gubec u Stubičkim Toplicama, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture (HZTK) i Hrvatskog robotičkog saveza (HRS).
Tročlane ekipe rješavale su zadatke iz elementarne robotike u tri kategorije:
Prvi zadatak - Izrada strujnih krugova:
1. a) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, kućište s dvije AA baterije napona (U=1,5 V), dva mikroprekidača, crvenu i zelenu svjetleću diodu i vodiče.
1. b) Nacrtati električnu shemu upravljačkog sklopa koji omogućuje odabir smjera kretanja vozila naprijed ili natrag. Složiti upravljački sklop prema nacrtanoj shemi koristeći: eksperimentalnu pločicu, dva kućišta s jednom AA baterijom napona (U=1,5 V), mikroprekidač, izmjenični prekidač i vodiče.
Drugi zadatak - Izrada modela automatizirane ulične rasvjete:
2. a) Na eksperimentalnu pločicu postavite dvije svjetleće diode (LED), otpornike, tipkalo i fotootpornik. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za rad modela ulične rasvjete koji se sastoji od svjetlećih dioda i fotootpornika. Bijela svjetleća dioda predstavlja uličnu rasvjetu, a žuta upozoravajuće trepereće svjetlo. Žuta svjetleća dioda konstantno treperi istim ritmom. Bijela svjetleća dioda svijetli samo u uvjetima slabe rasvjete i definirana je radom fotootpornika. Program pokrećemo pritiskom na tipkalo. Interval treperenja upozoravajuće svjetleće diode odredite sami.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkalo, svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.), fotootpornik (1 kom.), otpornik (R =10 KOhma, 1 kom.) i vodiči.
2. b) Na eksperimentalnu pločicu postavite dva tipkala, dvije svjetleće diode (LED) i otpornike. Povežite elemente s mikrokontrolerskim sučeljem (Arduino ili MicroBit) i napišite program za brojanje impulsa. Program pokrećemo pritiskom na prvo tipkalo koje uključuje zelenu svjetleću dioda i signalizira početak brojanja impulsa. Mikrokontroler broji koliko puta je pritisnuto drugo tipkalo. Ponovnim pritiskom prvog tipkala, zelena kontrolna svjetleća dioda (LED) se isključi. Crvena svjetleća dioda se uključiti i isključiti onoliko puta koliko puta je bilo pritisnuto drugo tipkalo. Nakon toga uključi se zelena kontrolna svjetleća dioda i program ponovno broji impulse sa drugog tipkala.
Materijal, oprema i pribor za rješavanje zadatka: mikrokontrolersko sučelje s napajanjem, računalo, programator (ako je potreban), eksperimentalna pločica, tipkala (2 kom.), svjetleće diode (2 kom.), otpornici (R = 470 Ohma, 2 kom.) i vodiči.
Treći zadatak - Programiranje i podešavanje konstrukcije robotskog vozila:
3. a) Postavite robotsko vozilo u sredinu poligona za natjecanje te ga usmjerite u pravcu zadanog kraka staze. Pokrenite program. Vozilo mora prijeći sve poprečne crne linije te se u posljednjem polju okrenuti i vratiti u središnji, crni dio poligona. Nakon toga vozilo se zaustavlja. Ako vozilo izađe sa staze, uračunati će se broj prijeđenih poprečnih linija koje je vozilo prešlo prije izlaska sa staze. Mjerit se vrijeme potrebno za izvršavanje zadatka koje je limitirano na maksimalno 60 sekundi. Ako vozilo ne završi zadatak u cijelosti prije isteka 60 sekundi, računa se broj prijeđenih poprečnih linija do isteka vremena.
3. b) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Vozilo se okrene i vrati natrag na središnji dio poligona te se zaustavi. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
3. c) Postavite robotsko vozilo na početnu poziciju u sredini poligona za natjecanje. Pokretanjem programa, nasumično se osvijetli jedan krak staze. Pokrenite program u vašem vozilu koji će tražiti osvijetljeni krak staze. Kada ga nađe, pozicionira vozilo u pravcu zadanog kraka staze, tako da fotosenzori očitaju svjetleće diode sa staze. Vozilo tada na kratko (otprilike jednu desetinku sekunde) treba upaliti svoju svjetleću diodu koja je usmjerena prema fotootpornicima koji su ugrađeni u stazu. Nakon toga svjetleće diode sa staze će se unutar pet sekundi upaliti i ugasiti određeni broj puta. Vozilo očitava broj uključivanja svjetlećih dioda i nakon isteka pet sekundi kreće zadanim krakom staze, prelazeći onoliko crnih poprečnih linija koliko puta su se svjetleće diode na stazi uključile. Na posljednjoj zadanoj liniji postavljena je metalna pločica. Vozilo elektromagnetom podiže pločicu, okreće se i vraća natrag na središnji dio poligona te se zaustavlja i spušta metalnu pločicu. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka je 60 sekundi.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 643612
Ovaj mjesec: 3081
Danas: 104
ČASOPISI
Jezik
National Geographic
Vidi
Meridijani
Bug
Edutorij - SP, Tehnička kultura
NASTAVA (TK, INF)
TK8_Robotika_RV vježba
ROBOKUP 2023_skripta