U Knjižnici Augusta Cesarca u Zagrebu održana je edukacija “P(r)ozor za darovitost” pod vodstvom mr. sc. Barbre Kristofich Ambruš. Edukaciji su prisustvovale učiteljice Alka Mirna Ančić Igrec i Ivana Gluhačić, te školska psihologinja Klara Bosnar.
Edukacija je održana 27. kolovoza 2025. godine s ciljem pripreme za implementaciju novog Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika. Ovaj pravilnik, koji je stupio na snagu 26. travnja 2025., postavlja nove standarde u radu s darovitom djecom i učenicima.
Tijekom petosatnog programa, sudionici su se upoznali s:
- Zakonskim okvirom sustava za upravljanje darovitošću u školama
- Definicijom i područjima darovitosti
- Procesima identifikacije darovitih učenika
- Metodama poticanja razvoja darovitosti
- Praćenjem i vrednovanjem napretka darovitih učenika
Poseban naglasak stavljen je na nove oblike potpore darovitim učenicima koji uključuju:
- Individualizirani kurikulum
- Mentorski rad
- E-portfolio sustav praćenja
- Suradnju sa stručnjacima iz specifičnih područja
- Mogućnost akceleracije obrazovnog programa
O voditeljici edukacije
Mr. sc. Barbra Kristofich Ambruš donosi bogato međunarodno iskustvo u području rada s darovitima. Kao upraviteljica Zaklade InnoLab i suosnivačica ISCEDAR-a (InnoLab istarski centar za darovitost), aktivno radi na razvoju sustava podrške darovitim učenicima. Njezino dvadesetogodišnje iskustvo u obrazovanju i savjetovanju, uz doktorat u području darovitosti, čini je jednim od vodećih stručnjaka u ovom području.
Sve škole u Republici Hrvatskoj obvezne su implementirati novi Pravilnik tijekom prvog polugodišta školske godine 2025./2026. Pravilnik donosi strukturirani pristup identifikaciji i razvoju darovitih učenika kroz:
- Formiranje školskih timova za darovite
- Uvođenje standardiziranih procesa identifikacije
- Razvoj individualiziranih programa
- Uspostavu sustava praćenja i dokumentiranja napretka
Ova edukacija će omogućiti učiteljima i stručnim suradnicima da se učinkovitije nose s izazovima u radu s darovitima, te osigurati kvalitetnu podršku koja će potaknuti razvoj darovite djece.
Edukacija “P(R)OZOR ZA DAROVITOST” predstavlja važan korak ka unapređenju obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj, omogućujući učiteljima i stručnim suradnicima da učinkovito implementiraju nove pristupe radu s darovitom djecom. Prijateljsko i poticajno okruženje, zajedno sa stručnom podrškom, ključno je za razvoj darovitosti i osiguranje uspjeha ovih učenika.
Napisala: učiteljica Ivana Gluhačić