Učitelji HPKZ-a sastali su se na Prvoj sjednici Sekcije učitelja u novoj školskoj godini
U Osnovnoj školi Središće u četvrtak 4. rujna 2025. godine, održana je prva redovita sjednica Sekcije učitelja Hrvatskog pedagoško-književnog zbora (HPKZ) u školskoj godini 2025./2026. Ova je sjednica okupila učitelje razredne i predmetne nastave iz cijele Hrvatske, a među sudionicima su bile učiteljice Alka Mirna Ančić Igrec i Ivana Gluhačić iz naše škole.
HPKZ, najstarija učiteljska i pedagoška udruga u Republici Hrvatskoj, osnovana je 1871. godine s ciljem okupljanja stručnih djelatnika u odgoju i obrazovanju. Sjednica je započela uvodnom riječju, nakon koje su uslijedili zanimljivi projekti i primjeri prakse koje su predstavili učitelji iz različitih škola.
Raznovrsni prikazi prakse
Jedan od istaknutijih dijelova sjednice bio je projekt “Mindfulness: ljepota trenutaka”, koji je predstavila Nada Papić Miloš iz Osnovne škole Sesvete. Ovaj projekt naglašava važnost svjesnosti u obrazovanju te predlaže načine kako učenici uče usmjeravati svoju pozornosti na određene misli i emocije prisutne u sadašnjem trenutku.
Nakon toga su Danijela Oremović Grbić i Antonija Krušelj iz Osnovne Montessori škole barunice D. Vranyczany prikazale slobodni rad u redovnoj nastavi, dok je Andrea Matoković iz Osnovne škole Bukovac govorila o motivaciji učenika u prvom razredu.
Radionice i interaktivno učenje
Nakon prikaza iz prakse slijedio je radionički način rada gdje su sudionici imali priliku odabrati jednu od ponuđenih radionica. Učiteljice Alka Mirna Ančić Igrec i Ivana Gluhačić održale su radionicu pod nazivom “Obojana priča”.
„Naša radionica je bila fokusirana na kreativno izražavanje i razvoj narativnih vještina učenika. Sudionici su imali priliku razvijati svoje pripovjedačke sposobnosti i jačati komunikacijske vještine igrajući se i povezujući različite sadržaje.“, izjavila je Alka Mirna Ančić Igrec.
Učitelji su se podsjetili koliko je pripovijedanje važno, te su naučili temeljne koncepte “obojane priče”.
Ciljevi radionice uključivali su razvoj fine motorike crtanjem, jačanje samopouzdanja, poboljšanje komunikacijskih vještina, unaprjeđenje jezičnog izražavanja te razvoj kreativnog mišljenja.
Učiteljima su dani i praktični savjeti za provedbu aktivnosti u nastavi, uključujući osiguravanje jednakog sudjelovanja svih učenika, pružanje podrške, fotografiranje procesa te arhiviranje radova. Predstavljene su i brojne varijacije “Obojane priče”, od rada s dvije ili više boja, preko sezonskih i tematskih priča (godišnja doba, praznici, osobna iskustva), do dodavanja različitih elemenata poput životinja, brojeva, geometrijskih oblika ili vremenskih prilika. Radionica “Obojana priča” tako je ponudila praktičan i inspirativan alat za obogaćivanje nastave i poticanje učeničke kreativnosti.
„Povezivanje s drugim predmetima i redovita provedba aktivnosti ključni su za razvoj učenika. Svi učitelji trebaju biti otvoreni za nove ideje i razmjenjivati iskustva s ostalim kolegama.“, zaključila je Ivana Gluhačić.
Napisale: Alka Mirna Ančić Igrec i Ivana Gluhačić
